En varning för 24.se

Hej!

Jag vill gärna varna för att handla på 24.se! Jag vet att 24.se är en populär sajt att handla på just nu. De har låga priser, och portot kostar inte skjortan. En del företag tar 99 kronor i porto och packning. Jag letade en produkt på pricerunner.com, och det fanns billigare, men de var som sagt dyrare med porto och packning.

Enligt Pricerunners undersökning, har 24.se fått bra betyg också. Fredagen den 9 februari, beställde jag en USB-kabel till min nya mobil, en Nokia 6131 (en jättebra telefon!). Jag betalade med kontokort, och fick kabeln på tisdagen. Helt okej. Även om jag kan jämnföra med tbh.se, där jag beställde ett minne till mobilen, den beställde jag på torsdagen, och fick på fredagen. Kanot! På torsdagen 8/2 beställde jag även strumpor på strumpbutiken.com, och fick dem på fredagen 9/2. Kanotbra!

På lördagen 10/2 lade jag en beställning på två Nokiabatterier till mina söners mp4or till 24.se. Jag betalade online. Fick orderbekräftelse. Sedan hände ingenting. Fredagen den 16/2 kontaktade jag 24.se, som inte gick att nå via telefon den dagen, och frågade vart mina varor tog vägen. Först på onsdagen den 21/2 fick jag svar (!) : Din vara skickades från oss den 14 februari. Stämmer adressen:

Varför tog det så lång tid att svara? Jag blir så ARG!

Denna vecka, har jag sänt ett mail varje dag, minst, för att jag blir så arg. igår,fredag 23/2 fick jag ytterligare ett svar från 24.se som inte gjorde mej mindre arg: Som vi skrev så skickade i din vara den 14 februari. Sedan om den försvinner eller liknande med posten så har vi en policy att vänta 14 dagar innan vi skickar om varan. Det har tyvärr inte gått 14 dagar ännu.

På måndag ska jag ringa Konsumentrådgivningen i min kommun, och be om hjälp. Jag vet inte hur reglerna är, men jag känner mej lurad som kund! Det står klart och tydligt på deras hemsida att leveransen är 2-5 arbetsdagar, vilket innebär att jag skulle haft barnens batterier senast fredagen den 16 februari! Jag känner mej nonchalant behandlad och jag undrar över deras trovärdighet!

Så, ta gärna ett annat alternativ, och handla på en annan sajt än 24.se. Du kanske inte hellre får dina varor.

Varning även för att betala dina varor över huvud taget i förskott, om du inte tror väldigt mycket på leverntören.

Allt gott till dej!

One thought on “En varning för 24.se

  1. Fy så irriterande! Hade oxå blivit riktigt arg på dom! Så kan dom ju inte hålla på!Nu står Rick med framtassarna på min arm och gnyr, jag tror det betyder ”hälsa från mig! Så:Rick hälsar VOFF!!KRAMAR!

Kommentera

