Njutningsstund

The deep end - Madrugada 2005
Idag på förmiddagen, har jag badat. Ett riktigt hett bad med badbomb i som doftar gott av persika. På badkarskanten har jag två tända ljus, och jag lutar huvudet mot en hjärtformad, röd kudde.

Det är kul att lösa Sudoku medan jag badar, tycker jag. Så medan hårinpackningen verkar, löser jag dagens i tidningen. Saknas det något i detta lilla njutningsrum? Svaret är JA! Musik!

Jag har turen att ha fått en Mp3 i julklapp, av äldste sonen, samt ett par portabla högtalare till! *ler soligt* En jättebra julklapp som jag gärna använder.

Nu vill jag gärna berätta vilka låtar jag har i min Mp3, för, en del är så bra, att de kvalar in till ”En av de absolut bästa låtarna genom tiderna”. Rolling Stone magasine har gjort en lista med 500 låtar. Min är kortare.

 Africa – Toto

Aint no other man – Christina Aguilera

Aint nobody – Chaka Khan & Rufus

A little less conversation – Elvis Presley Vs. JXL

All you need is love – The Beatles

Another brick in the wall – Pink Floyd

Beautiful – Mandalay

Billie jean – Michael Jackson

Bohemian rapsody – Queen

Brass in pocket – Pretenders

Bridge over troubled water – Simon & Garfunkel

Chasing cars – Snow Patrol

Come together – The Beatles

Coming around again – Simon Webbe

Crazy – Gnarls Barkerly

Crazy – Seal

Crazy ’bout you baby (Say a little prayer)- Aretha Franklin

Dancing queen – ABBA

Diamonds and pearls – Prince

Do what you told – Sebastian

Don’t leave me this way – Thelma Houston

Double dutch – Malcom McLaren

Ein solskinnsdag – Björn Eidsvåg

Escape(the pina colada song) – Rupert Holmes

Every breath you take – The Police

Fall in love with me – Earth Wind & Fire

Get up (i feel like being a) sexmachine – James Brown

Glorious – Andreas Johnsson

Got you (i feel good) – James Brown

Graceland – Paul Simon

Growing up – Peter Gabriel

Help – The Beatles

Hey ya – Outkast

Hips don’t lie – Shakira

Hooked on a feeling – Björn Skifs och Blåblus

I cant help myself – The Four Tops

I still haven’t found what i’m looking for – U2

I want candy – Bowowow

I want to hold your hand – The Beatles

I write sins not tragedies – Panic! at the disco

I’m every woman – Chaka Khan

Killer – Seal

Lay you hands – Thompson Twins

Let’s go crazy – Prince

Let’s stay together – Tina Turner

Lovefool – The Cardigans

Mambo No.5 – Lou Bega

Need you tonight – INXS

Norwegian wood – The Beatles

Now that we found love – The O’Jays

One – U2 vs Mary J Blidge

Pipeline – The Ventures (instrumental)

Play dead – Björck

Reach out i’ll be there – The Four Tops

Respect – Aretha Franklin

Runaway -Jamiroquai

September – Earth Wind & Fire

Should i stay or should i go – The Clash

Smile – Atomic Swing

Stairway to heaven – Led Zeppelin

Stand by me – Ben E King

Stayin alive – The Bee Gees

Sultans of swing – Dire Straits

The Boxer – Simon & Garfunkel

The kids are on high street – Madrugada

The most beautiful girl in the world – Prince

The sounds of silence – Simon & Garfunkel

Venus – Shocking blue

When a man loves a woman – Percy Sledge

When doves cry – Prince

Wish you were here – Pink Floyd

Wonderful world – Sam Cooke

(Your love keeps lifting me) Higher and higher – Jackie Wilson

1999 – Prince

Oj *torkar svetten ur pannan* det var ganska många låtar… Av alla dessa är Madrugada en alldeles särskild favorit. Bl a för att sångaren har en så fyllig röst, de gör bra musik och de kommer från NordNorge! www.emi.no/madrugada/

Så lyssna!

Allt gott till dej!

Kommentera

