Choklad


Jag brukar säga att 14 av 10 människor älskar choklad, för jag tycker så mycket om choklad! (att jag blir 4 själv…)

Igår, var jag och miss M på Peter Beijer (Södra Storgatan 5) i Helsingborg och njöt av chokladfondue. Du kan åtminstone stå och tråna i fönstret och se deras chokladfontän som innehåller 16 kilo god mörk choklad!

(Jag har varit på PB tidigare, och druckit ”Aztekernas gudadryck” tillsammans med maken. Den varma chokladen är ljuvlig!)

Vi fick in ett fat där de lagt upp smält vit, ljus och mörk choklad. Jag såg hur tjejen öste upp smält choklad ut någon typ av värmare. (Åh, bara det såg så gott ut att jag nästan fick spader) På ytterligare en tallrik fick vi Banan, physalis, äpple, päron, kiwi, valnötter och skalade mandlar. Vi använde vars en liten gaffel och doppade frukt och nötter i chokladsorterna. Miss M frågade om det fanns de som åt ”en hel” (vi delade), jodå, det var ganska vanligt. Jag var mätt efter en halv! *ler*

Det var verkligen en höjdare! Jag vill gärna rekommendera dej att göra samma sak tillsammans med din älskade, din kompis, väninna, syster eller vem du vill ha med dej!

Allt gott till dej!

 

6 thoughts on “Choklad

  1. haha, jag är uppväxt i helsingborg och jag fick alltid en tvångstanke varje gång jag gick förbi den affären att jag ville gå in och sticka in tungan i den där fontänen, alt. att sno den och springa så fort det bara gick så att jag skulle kunna ha den hemma=)

  2. Ja man börjar dregla lite när man går förbi där!Jag har mailat ha i HBG men han har inte mailat tillbaka..usch så sugen på choklad jag är nu…KRAMAR!

  3. Hmm… Om 14 av 10 älskar choklad inklusive dig och du utgör 4 av dem, så innebär det att exklusive dig älskar 10 av 9 choklad. Vem utgör då 2?

    • Jag tror att det är min kära syster som får fylla den kvoten, ensam… Så, alla andra älskar bara choklad ”på låtsas”🙂

Kommentera

