Växthus

Hej!

Jag bara undrar, finns det något som är bra att känna till, tips eller annat om växthus. jag har beställt ett som jag längtar efter att få! Det är på 9,8 eller 11,4 kvm, vet ej än säkert.

Det enda jag ”vet” är vad jag ska odla. (Bornholmsfikon, cocktailtomater, andra läckra mahognyröda tomater, chili, sallad, paprika och physalis) Jag undrar över placering, bästa läget. Vinkel, hur man fäster det  och annat.

Jag vill ha ett växthus, där jag kan pyssla, utan att slita, där jag har tid och lust att fika, och kanske läsa en bok. Jag har tänkt ha en ganska bred markstenstäckt gång i mitten. En bänk o ett bord kan passa bra också.

Allt gott till dej!

5 thoughts on “Växthus

  1. låter härligt att ha ett eget växthus.. om du är lika galen i odling som jag, så kommer du inte att få plats med stol o bord att sitta och fika vid, kanske i år men inte nästa år ;-)jag flyttade från stor marklägenhet med stor trädgård i höstas, detta blir min första säsong utan annat än balkong. men jag ska nog kunna klämma in ett antal plantor med chili och tomat i alla fall ha en skön dag

  2. Ska fråga min mormor =)Hon och min morfar hade stora (och många) växthus innan jag föddes. Dom odlade bland annat tomater och sallad och sånt (har jag för mig). Sålde till affärer =)Va roligt att du ska ha växthus!! Låter helt perfekt till dig!! Glöm inte lägga ut bilder på det när det blir klart!KRAMAR!

Kommentera

