I växthuset

Dethär ska bli physalis-buskar! Just nu är det inte så stort, och det är svårt att föreställa sej att det kommer att bli goda härliga oranga bär på dem så småningom. Jag återkommer med fortsättning framöver!

Inte den vanliga tomaten, precis. De ska bli mahognybrunröda, och läckra i smaken, enligt fröpåsen. Oh, vad de kommer att se snygga ut i salladen!

Cocktailtomater, fast jag valde den sorten där de stod att frukterna var utsökta. Det är med det löftet som jag köpte fröpåsen! Denna plantan är nästan dubbelt så stor och grov som den andra sortens tomat.

En kul grej, odla paprika. Inget konstigt, helt vanliga. Paprikan växer även om det är mörkt, har jag fått lära. Dags att plantera om sticklingarna snart, tror jag.

Medelstark chili, står det. Jag tycker att frukterna ser ut som ”snackpaprika” ungefär. Ska bli oerhört spännande. Chili är så gott!🙂 Hög tid att plantera om, men var ska jag ha alla? Växthuset är försenat, och jag försöker få plats för mina sticklingar på altanen.

Alla dessa sticklingar ska förhoppningsvis bli fina i mitt växthus.

Allt gott till dej!

2 thoughts on “I växthuset

  1. dina plantor är längre komna än mina!!! orättvist så det förslår *ler*jag brukar ta fröer från frukt å sånt som jag köper i affären, både när det gäller tomater, paprika och chili ;-)vi hade gul plommontomat förra året och den var tråkig, torr, sen, trist.. så i år blir det bara coctailtomater i buskform och ett antal chili. och citronmeliss, basilika och oregano.physallis hade jag förra året, men den tar rätt stor plats på balkongen.Kram och lycka till…

  2. suck! var det nödvändigt att tala om att hennes är ännu större än dina plantor? jo, det är jag som syr lapptäcken, jag tycker det är jätteroligt att skapa med färg och form, oavsett det är med tyger eller blommor i rabatter..physallis blir jättevida.. hoppas du är medveten om det. men det är gott att plocka och äta…😉

Kommentera

