Baka liten kaka



Anna funderar på att ge sej själv bakningsförbud på sin blogg: Natten är dagens moder. Jag skulle säkert behöva ett jag med🙂 Idag gjorde jag dehär läckerbitarna. Fast, jag var ”smart” nog att inte använda socker. Jag tog smördeg (färdigköpt), lade på en bit banan, och en bit mörk choklad med chili, och gjorde små knyten. De bakade jag i 22 minuter i varmluft på 200 grader. Det hade kanske räckt med 20 minuter. Det tog inte många minuter att göra dem. De behöver ju inte penslas eller något.

Dessutom köpte jag baklawa på Tasty House i torsdags. Jag har länge undrat hur de smakar, och köpte hela 7 olika sorter! Jag fick smaka en, och sedan plockade tjejjen bakom disken ihop några som hon trodde att jag skulle tycka om. ”Bli fullständigt tokig av”, hade varit mer korrekt att säga. Åh, så gott! Det var en grym upplevelse att gå in i butiken. Oj, vad jag kände mej frestad! Så mycket gott, färggrant och läckert. http://www.tastyhouse.se/

Allt gott till dej!

4 thoughts on “Baka liten kaka

  1. Dom där knyten ska jag göra! Jag gillar baka och göra mat….och chili tillsammans med choklad är min favorit!Det så minsann smaskigt ut!Kram

    • Hej!Ja, smakkombinationen choklad och chili är suverän! Smaka i den varma chokladen!!!!! Och, choklad med rosepeppar är även den en höjdare!🙂 Jag tog möjligen lite för lite banan i mina, borde tagit drygt en cm istället för bara en… Barnen tyckte om dem. Lycka till med baket!

  2. ser syndigt gott ut! ska jag nog prova, har faktiskt smördegsplattor i frysenbaklava är gott… om det är rätt bagare som gjort dem.. har smakat båda sorter…ha en skön dag

Kommentera

