Mina hundar

Moa

Ella

Den understa bilden är söta Ella, som är nybadad (i Bohuslän). Den översta är vår ”Gråmule” Moa, som nu är ca 75 människoår. Båda är av rasen Tysk jaktterrier. Moa är mor till Ella, som är född i vårt hus. Ella blev räddad av min käre make, när hon satt fast vid födseln, och han lyckades dra ut henne. Ella är älskad av alla i familjen, för hon är alltid så snäll, glad och kelig. Moa är mer egensinnig, och hon är ”mest min” hund.

Moa har fött 3 kullar med totalt 12 valpar, varav den sista kullen ”var det inte meningen”, hon blev tjuvparad, när vi var på semester och hade lämnat bort henne.

Ella har fått en kull valpar med 8 stycken i! Den lilla hunden! Vi trodde knappt våra ögon! Alla har överlevt, och veterinären berömde dem mycket, för att de var friska, pigga och harmoniska (har väl aldrig hört om harmoniska terriers *skrattar*) Jea har min favoritvalp, Rick, hon skriver ofta om honom i sin blogg: http://blogg.aftonbladet.se/5563/

Allt gott till dej!

10 thoughts on “Mina hundar

  1. Va mamma och mormor är fina!! Jag brås helt klart på dom =) Jag är jättelik mormor, fast hon har längre päls än mig!*viftar på svansen*VOV och KRAM! /Rick

  2. Härlig med Hundar.Jag har också en Ella, en irländsk setter som glänser som nyputsad koppar och är mild som en Dove-tvål.Hon STORÄLSKAR människor, men är lite rädd för såna där som hon själv.

Kommentera

