Växthuset




Här kommer äntligen några bilder! Inne i växthuset har jag idag: Fikon – tomater – cocktailtomater – gurka – chili – paprika – smultron – physalis – gurkört – solros – sallad – hortensia

Utanför står krukor med timjan – persilja – basilika – citronmeliss – salvia och två stora krukor (du ser den ena till vänster på den översta bilden) med sockerärtor.

De två främsta bänkarna som du ser på den understa bilden, kommer jag att använda att sitta på. Jag har dynor, som jag kan lägga på dem. Bord letar jag efter än (det ska gå att dricka te och spela kort vid det). 

På bilden i mitten syns de flesta tomatplantorna. Maken har gjort finfina spiraler som de kan få stöd av när de växer.

Oh, vad jag tycker att det är roligt!!!!!!!!!!!

Allt gott till dej!

6 thoughts on “Växthuset

  1. Finns bara ett ord till dej idag.UNDERBART!Jag har inte så fint som du för mitt växthus är mycket mindre. Önskar dej all tur med dina växter och speciellt kryddorna. Grannen och jag inandades doften av mejram i dag. Min planta är otroligt vacker just nu.Jag återkommer. Kramar till en odlare från en annan odlare

  2. Så vackert! det är större än jag trodde, du kommer att få många sköna stunder där inne, både när du pysslar om dina plantor och när du sitter där och bara njuter av allt omkring dig.Kram

  3. Vad fint! Och mycket har det växt! Jag odlar potatis, rädisor, persilja och dill på balkongen. I dag lyfte jag lådorna ut första gången. Tack vare solen. Tomatplantorna tänker jag köpa i år. Du verkar har gröna fingrar också.

  4. Hejsan Carina, snyggt växthus. Det är så kul att se ett växthus med ordning och reda. Mitt är också helt underbart men i ständig ”kaos”. Du odlar Physalis, visst är de kul att odla och goda att gå och småäta på.

  5. äntligen har jag fått fruktämnen på mina chiliplantor. tomatplantorna är i blom sedan en tid tillbaka så det kommer säkert fruktämnen där också… så himla roligt att odla!!!!

Kommentera

