Kryckor är inte mitt forum!

Hej!

Jag har haft otur!😦

Jag hade en underbar kväll i lördags, med min älskade make. Vi grillade entrecote ombord på båten, åt blåmögelostfyllda oliver och en god potatissallad till den. Till efterrätt blev det persikor och kaffe. Vi delade på en 25 cl flaska  vin innan maten, och drack vars en öl till. Det var så mysigt, trevligt, romantiskt och härligt!

Sedan ringde några vänner, och vi cyklade til deras båt. Där pratade vi, drack cider (maken drack gin och tonic), och åt ost och kex. Vi hade mycket trevligt!

När vi skulle cykla hem, och hoppa av båten gick det illa. Maken hade dragit båten nära bryggan, och jag skulle ta ett kliv över. Just då, när jag är på väg framåt, halkar jag med vänstra foten, och fastnar med den under en tross som sitter på däcket i fören. Jag tappar balansen, och försöker att INTE hoppa av. Det slutar med att jag får en rejält otäck vridning i knä, fotled och höft, och att min vad vilar över ett stag i fören, och nästan hela min kroppstyngd ligger på det stället på vaden. Tack vare att maken håller i mej, trillar jag ej ner, utan hänger mellan båt och brygga. Han kämpar med att hålla i mej, och jag kommer inte loss! Som tur är, kommer våra värdar, och C lyckas ta loss min fot. Jag är tillbaka på båten, och ligger på knä och bäftar efter luft. Hjärtat slår, och jag är skakad.

Lyckas efter lock och pock från maken att hoppa i land. Går på toan i hamnen. Försöker cykla hem. Benet värker, kan inte använda det. Måste gå i uppförsbackarna, gråter för att det gör så ont. Tycker att det är för kort sträcka för att ringa taxi. När vi kommer hem, ordnar maken kylning till vaden. Lyckades somna till slut.

Dagen efter åker jag till akuten, för jag har ont så jag blir tokig, kan inte stödja på benet. Snälle taxichauffören och sonen hjälper mej in i bilen. Rullstol fick bli transporten inom akuten. Det tog hela förmiddagen att bli kollad, undersökt och röntgad. Inget brutet, hurra! Stukat, och ett drygt dussin blåmärken + två STORA blodutgjutelser i musklerna. De värker och spränger, och jag kan inte ens nudda dem.

Får köpa kryckor, lånandets tid är tydligen över. Försöker ovigt och svagt förflytta mej med hjälp av dem. Det är svårare än det ser ut! En whiplashskada, gör att jag är svag och otränad. Efter ett dygns användande av kryckor, gör det ännu mer ont i nacke, axlar och armar än i vaden och foten.

Det håller dock idag på att bli bättre, känner jag.

Allt gott till dej!

 

12 thoughts on “Kryckor är inte mitt forum!

  1. Vet inte vadsom hände med mig igår… Jag vet så väl att jag inte ska gå tillbaka om han skäller.. Totalt hjärnsläpp.. känner mig lite dum nu efteråt!När det gäller juckandet så säger jag ifrån varje gång, men han vill inte lyssna men idag har han bara försökt en gång =)Luddes matte skrev på min blogg!! Jätteskojigt!!!!!!Stort krya på dig!!!KRAMAR!

  2. Rick har blivit superduktig helt plötsligt.Jag vet inte vad som har hänt med mig/honom men helt plötsligt lyder han minsta vink! Han är så lydig så lydig och jag är så stolt så stolt!!Hihi, jag älskade jakthistorian! jag låg dubbelveken i soffan och tårarna rann =)KRAMAR!

  3. Oj va trist! Menar du att man måste köpa kryckor nuförtiden? Vad får man betala? Måste ju börja spara för kryckor är nåt jag lyckas behöva då och då….

    • Man betalar 140 kronor, sedan får man behålla kryckorna. Tyvärr fick jag fel storlek kan man säga. Jag fick ett par som är i barnstorlek… så jag får ha dem i översta hålet. Visst är jag kort, men, jag kunde kanske haft ett par långa i nedersta hålet. Känns lite dumt, ärligt talat.

    • Ja, det var otäckt. Kan inte hålla benet rakt, eller sträcka på det. Ska till läkare imorgon, hoppas hon har något klokt att säga.

Kommentera

