Ingeborrarp

Igår var jag på Ingeborrarp utanför Eket i Örkelljunga kommun. Det var min trevliga och rara väninna M (som jag chokladprovade med se Choklad+), som ville att vi skulle åka dit för en fika. En mycket god idé!

Miljön runt Ingeborrarp känns som man tänker sej att Sverige på landet såg ut förr. Naturen är betagande i sin enkelhet! det är väldigt rofyllt där. För den intresserade finns olika museum bl a och ett värdshus.

Vi satte oss i den lummiga trädgården till värdshuset. Beställde, av en trevlig servitris,  2 kaffe och en ”bröd” som bestod av 2 småkakor (schackrutor och havrekakor), rulltårta och kanelbulle. Allt hembakat och gott. Vi njöt!

M hade med sej  sin dotters 12-veckors valp, en BEDÅRANDE söt staffordshire bull terrier som heter Selma. Hon fann flera lekkamrater där, en jämngammal rottweilertik som heter Diva, hennes mamma (som skällde för mycket under leken, och tyvärr fick flytta lite på sej) Och en halvårs JackRussel terrier. ”jacken” och Selma var lika stora, medan rottisen var 4 gånger så stor. Alla hade väldigt kul!

Allt gott till dej!

5 thoughts on “Ingeborrarp

  1. Så härligt med vovvar!Vi njuter varenda minut med Chilligubben, ja, eller nästan varje minut…Igår var han billig efter fadäsen i kakkan kan jag lova! *Hua*Trevlig midsommar/Lasse, Chilli och Annica

  2. Va mysigt det låter!!Jag är inne i en period där jag har blivit helt valptokig hihi =)Jag har ju bestämt mig för att Rick ska få en lillebror och nu när jag vet att en egen lägenhet inte är för långt borta så sitter jag på blovket hela tiden och tittar på alla underbara bilder =)KRAMAR!

Kommentera

