Mer tapenade o grattis på födelsedagen!

Maken
Idag, när väninna M kom på besök, tog jag fram tapenaden igen. Vi tog den på Tapinikex gjorda med havssalt och olivolja. OJ, vilken underbar smakkombination! Så njutbart, ett riktigt måste!

Sedan, eftersom maken fyller 40 år idag! *ler soligt* Stekte jag tjocka skivor oxfilé, och hade lite tapenade till. Mmmm. Vill gärna säga att jag fyllde 40 redan första januari, så han är ”yngre” än mej. Har ofta fått höra att ”han är i 30-årsåldern, medan jag är i 40-årsåldern”. Ska bli skönt nu när det tjatet är över *skrattar*. Ärligt talat, jag ville ha ”lammkött”, det är därför jag har en ”yngre” man.

Läste i tidningen att från mannens sida är det idealet att vara 6 år äldre än kvinnan, medan kvinnans ideal är 4 år yngre. Hur denna ekvation går ihop????? Kvinnor gifter sej med yngre män! *skrattar*. Min mamma har en två år äldre man, medan mina systrar, och min fars fru, min kusin, har yngre män. Inte mycket yngre, men ändå.

Allt gott till dej!

 

3 thoughts on “Mer tapenade o grattis på födelsedagen!

Kommentera

