Min kära Ella

Ella
 

Hej!

Detta är min roliga, snälla, kelna, en anings naiva och leksna hund Ella. Hon är mamma till Rick bl a. Det roligaste Ella vet just nu, är att hämta äpplen. Vi har ett Cox Orange träd, som tappar ett och annat äpple, detta hämtar Ella. Äpplet lägger hon framför mina fötter, medan hon tittar på äpplet viftar hon frenetisk med svansen. Händer inget, plockar hon upp äpplet igen, och lägger ner det med en liten duns, sedan tittar hon intensivt på äpplet, på mej, och på äpplet igen. Det hon NATURLIGTVIS vill, är att jag ska ta upp äpplet och kasta iväg det,  då sätter hon en enorm fart, och spurtar fram till äpplet, plockar upp det, och upprepar proceduren, åtminstone tills äpplet inte håller för fler hämtningar. *skrattar*

I somras, hade hon ett annat nöje. När jag plockade fram vattenslangen, blev hon helt till sej! Hon ville att jag skulle ställa in strålen på jet, och spruta vatten, sådär i en stor cirkel, då jagar hon efter strålen i vild karriär, vilt skällande också… Ella blev såklart dyngsur, men jag tror att hon inte brydde sej alls om det.🙂 Hon hade ju roligt! En dag stannade en dam på cykel, och hon skrattade av hjärtans lust åt Ella. Grannbarnen brukar titta på henne, och skratta de också. Kul att kunna glädja andra.

Allt gott till dej!

One thought on “Min kära Ella

  1. Att läsa om Ella o äpplet är som att läsa om Rick. Han gör PÅ PRICKEN samma sak!! Det märks verkligen att Rick är hennes pojke.KRAMAR!

Kommentera

