Tjejfrukost och picnic med ufo i Sibirien

Igår var jag på tjejfrukost i St Mikaels kyrka i ängelholm. Första besöket där. Jag lyssnade på ett mycket bra föredrag av Elisabeth Sandlund som hette ”drabbad av det oväntade”. Hon talade på ett rakt, intelligent sätt, som ändå grep tag ordentligt. Hon hade med sej sin dotter Ulrika, som är handikappad, och hon gav mej en stor kärleksfull kram, väldigt trevligt! Frukosten var ljuvligt god, dessutom, och jag kommer att vilja gå på flera!

Efter frukosten, hämtade jag Jeanette och Rick vid tåget, och vi begav oss ner till stranden, tillsammans med min mamma, som varit med på frukosten. Jag packade ner skinkostkuber, kantarellost, castello, mozzarella, egen gurka, sallad, tomat och paprika samt två olika sorters riskakor. Det smakade härligt i höstsolen! Rick tyckte nog mest om skinkosten (utöver att skvätta sand på oss :-)). En liten bit ifrån oss, pausade två unga ryttarinnor med sina hästar, en fjording och ett russ. Det kändes idylliskt.

Vi tog en härlig promenad längs ”sibiriens” strand, och Rick hämtade lyckligt en pinne, som vi alla tre hjälptes åt att kasta. Sedan återvände vi till filten, och åt marängsviss (maräng, banan, vispad grädde och chokladsås) och drack kaffe/saft. Oj vad det smakade gott! Lite kladdigt kanske, men det gjorde inte så mycket. Vi pratade, skrattade och njöt av dagen, vädret, utsikten och stundens känsla av obekymmer och lugn. Rick tyckte allra bäst om resterna av vispgrädden, t o m mer än marängen🙂

Vi gick även fram till UFO-monumentet och tittade på hur stort skeppet varit, var det landade, märken efter jetstrålen samt hur själva skeppet såg ut som landade där 18 maj 1946. Alla har rätt att tro vad man vill om saken, vittnet, är dock säker, och det finns guidade vandringar dit som turistbyrån arrangerar.

Allt gott till dej!

2 thoughts on “Tjejfrukost och picnic med ufo i Sibirien

  1. härliga bilder du visarstinksvamp har jag aldrig hört talas om. men vet inte ifall jag tänker prova heller efter det jag läst hos dig.Prova kexen, de är lättlagade och väldigt goda, lite mjuka i konsistensen, alltså inte som mariekex :)ha det gott

Kommentera

