Stardust

Ja, jag var på biopremiären igår, och tittade på Stardust. Det är en fantasyfilm, efter en bok av Neil Gaiman. Jag är oerhört svag för både fantasyfilmer, och fantasyböcker. Det finns väldigt få filmer i genren som är hyfsade, och så finns det ju de som är ”outstanding”, som Sagan om ringen.

Stardust är en film som gör sej allra bäst på bio, ljudet och scenarierna kommer absolut till sin rätt där. Det är en ganska rolig film, även om skämten ibland blir för stereotypa. Karaktärerna är hyfsade, men inte strålande. Michelle Pfeiffer gör en utmärkt rolltolkning, och är stjärnan i filmen, utan tvekan.

Emellanåt blir man överraskad, och emellanåt är det förutsägbart, som det brukar vara.🙂 Min bedömning är att det varken är slöseri med tid eller pengar att gå och se filmen!

Min make, tyckte att den var ganska dålig.

Allt gott till dej!

One thought on “Stardust

  1. Ja Sagan om ringen är såå grymt bra. Man känner hemskheterna änd in i själen. Stardust vill jag också se. Har funderat på det och nu måste jag se den.

Kommentera

