Idag

Jag träffade idag en underbart härlig kvinna G, som är 93 år nu, hon sa att hon gärna skröt om sin ålder :-) Hon har humor, och värme, och jag blir glad av henne. Jag har tänkt intervjua henne, om hennes liv och erfarenheter, och kanske blir detta så småningom en bok. Det viktiga var att jag träffade henne idag, och att jag fick frågat henne, det som jag gått och tänkt på så länge. Hon svarade ja, och jag får använda diktafonen vid intervjuerna, vilket underlättar! Oh, vad spännande! Jag har frågor förberedda, och vi ska ses snart.

Jag har även varit en stund på jobbet och fikat med mina kollegor. Då fick jag reda på att en av Ängelholms starkaste profiler – Gösta Melin, gick bort igår. Han ägde huset, där jag jobbar, och han var alltid trevlig, rolig och positiv, och hade alltid tid att säga ett par vänliga ord. Det känns egendomligt tomt att han är borta nu. Jag kommer att sakna hans breda leende, och hans levnadsglädje.

Allt gott till dej!

 

One thought on “Idag

Kommentera

