Varm choklad

varm choklad

Nu, när kylan börjar bita i tårna, smakar det extra bra med en kopp varm choklad! Här är det sonen på 16 som gjort sej en lyxvariant. Den är toppad med vispad grädde, extra chokladpulver, samt sockerblommor. Blommorna är gjorda med florsocker och äggvitepulver, sedan har jag spritsat ut dem, och satt en mini-non-stop mitt på. Ser läckert ut, eller hur?

Vilken är din favoritdryck, nu när det börjar bli kallare? jag älskar varm choklad, men, jag dricker helst flera koppar te. Det blir oftast grönt te på morgonen, just nu är det sencha-lime, som smakar bäst. Innan dess drack jag en god blandning som heter Linne’s gröna, och innan dess grönt och skönt. Grönt te är morgondryck för mej. Grönt te är rikt på antioxidanter.

Svart te, gärna med kaktus, persika eller skogsbärssmak, är annars favoriten när väninna M kommer och hälar på. Vi dricker ofta ett par kannor (2,5-3 liter totalt), medan vi spelar kort… *ler* Vi spelar hög eller carioca rummy. Annars tycker jag att gin rummy, som man spelar på 4-6 spelare är oerhört skoj! Svart te innehåller ganska mycket koffein, och är ett grönt te som är jäst.

Rooibos te, är ett annat te, som jag dricker på kvällen. Det kommer från en helt annan sorts buske än de andra teerna, den busken växer i Sydafrika. Jag har teet i smakerna kaktus, samt heta stunder (innehåller ganska mycket chili) hemma just nu. Rooibos som även kallas rött te, innehåller annu mer antioxidanter, men är även ganska rikt på mineraler. Det har en ganska särpräglad smak. Gott!

För härligt recept på varm choklad med spets, se mitt inlägg: http://blogg.aftonbladet.se/11826/perma/297894 om varma romerska bågar. Mmmmmmmmm

Allt gott till dej!

One thought on “Varm choklad

  1. hej, tack för länken till mediashopen, billigare än inkclub och wesellcd. :)jag har rooibos tropical punch hemmaen del svarta teer av egen blandning som är oerhört goda och var uppskattade och storsäljare i den lilla butik jag jobbade extra i.annars älskar jag Lapsang souchon

Kommentera

