Chokladfondue på Peter Beijer

chokladfondue
Njuter
Det är få saker som är så vansinnigt läckra som en chokladfondue på Peter Beijer! Ja,  visst har jag ätit den förr, men, det hade inte M! (Bra ursäkt eller hur?) En liten skojjig detalj. Butiksbiträdet kände igen mej! Det kändes speciellt. Ja, jag har varit inne där kanske 7-8 gånger sedan butiken öppnades (kanske 2 år sedan), men ändå! Och ärligt, jag har ”bara” ätit chokladfondue där tre av de gångerna. Jag kände mej glad i alla fall!

M drack kaffe till, och jag drack vatten. Hon sa att det var ett mycket gott kaffe. Och vad vi njöt av choklad, frukt och nötter! Jag köpte med mej 5 bitar choklad hem. Deras choklad är så god, att jag helst äter den när jag är ensam, utan tv, musik eller andra störande saker. Jag vill ha det tyst och lugnt, så jag kan använda mina sinnen åt att njuta av smakerna! Och, bara EN bit om dagen (viktigt).

Här står det om när jag senast var i butiken.

Allt gott till dej!

5 thoughts on “Chokladfondue på Peter Beijer

  1. Mmm…vad det ser gott ut!!🙂 Är du i Malmöaffären eller? Tycker att jag känner igen den, men det ser kanske ut så i alla deras affärer?Var i Nordnorge brukar du åka och fiska? Jag har varit i Bodö två gånger och jobbat och där ska det vara kanon att fiska också, säger de som vet!Trevlig blogg du har!🙂

  2. Jag har fiskar i Balsfjorden, som ligger ca 9 ml från Tromsö, samt på ganska många olika ställen runt Hinnöya, och utåt Vesteråln. Saltströymen utanför Bodö, är världskänd för sin fiskerikedom, men, jag har aldrig fiskat där. Eller ska jag säga, jag har inte fiskat där än… *ler*Peter Beijerbutiken som jag varit i , ligger i Helsingborg. Tror säkert att interiören är väldigt lik, ja. Har ”lovat” mej själv, att jag ska besöka Tres roses i Malmö. DEN verkar helt förförisk! (äter just nu Anton Bergs choklad, torkade tranbär doppade i mörk choklad mmmm)

  3. Tack för kommentaren i min blogg. Undvik Tres R… – den är alls ingen hit, trots att den ser lockande ut! Peter B är klart bäst här nere!🙂 Får nog gå dit och pröva den där fonduen en dag, eftersom du rekommenderar den….!

Kommentera

