Jaktresemässa

noshörningar
zebror
Är vad jag har ägnat min eftermiddag/kväll åt, i Lund. Det är två företag, som har gemensam mässa, med föredrag, bilder bl a.  Och de har med sej väldigt många som man normalt träffar på resmålet, som kommit för att göra reklam för sej. Jag blir vansinnigt sugen, och vill gärna boka genast. Tur att maken har lite mer vett än jag….

Bilderna är från en sådan resa som vi gjorde 2004 till Zimbabwe. Den övre är tagen när vi fotvandrade efter noshörningar (mycket adrenalinutsöndring!), i en nationalpark utanför Bulawayo. Den nedre är tagen i Hwange nationalpark från en jeep.

Vi planerar att boka under 2008, när vi finner vad vi söker.

Allt gott till dej!

6 thoughts on “Jaktresemässa

  1. låter härligt att komma iväg på en sådan resa… men jag skulle nog vara väldans livrädd ute på safarin… sidvisningarna har legat nere en dryg vecka nu, det är trist, jag tror att det påverkar folks skrivande dessutom

    • När jag är på safari, eller vandrar runt i Namibia eller Zimbabwe, har jag bara varit rädd en gång, det var när guiden sa med allvar i rösten : -”Gå till bilen nu, ni får nte springa, men gå genast till bilen nu!” Det var en av noshörningarna som blev för närgången, och det var farligt. Annars är det ”bara” spännande, tycker jag. Jag har haft förmånen att få se mycket, men har sluppit träffa på en av de tre ormar, som jag är lite skraj för. Jag tycker att det är jättetrist utan sidvisningar!!!BLÄÄÄÄÄÄ

  2. Ja, det är konstigt det där…Bor man i Stockholm och är mörkhårig så är man automatiskt utlänning helt plötsligt..och jag som är Fäbostinta från Härjedalen hahaahKramiz

Kommentera

