Idag

Jo, detdär samtalet i tisdags, det kändes bra. Tjejen kom, och det var trevligt att prata.

Idag, ringde jag en tuff tant, som jag ibland fikar med. Vi bestämde träff kl 14, och när jag kom dit, var hon inte där! Jag ringde på flera gånger, och hann bli orolig. Sedan kom det en kvinna, berättade att hon var tantens svärdotter, och att tanten var i församlingshemmet, och inte skulle komma. Hon sa att det hade ”gått fort utför” med henne. Jag lämnade de saker som jag skulle gett tanten till hennes svärdotter, och vände hem med igen i regnet.

Jag blev ställd, och ganska ledsen, tröstgrät lite hos maken, där jag fick sympati… Och är samtidigt glad att jag hann intervjua henne (5 timmar på band), och ta fotografier på henne.

Jag känner trots sorg, för, jag vet att jag förlorat en del av henne, och resten försvinner nog tyvärr snart….

Allt gott till dej!

Kommentera

