Alla hjärtans dag

Jag vill gärna berätta om att maken bjöd ut mej till Telegrafen på alla hjärtans dagskvällen. De hade en valentinmeny som bestod av helstekt fläskfile med runda stekta potatisar, och sedan vitchokladsgratinerade bär m glass.

Det är mysig stämning på Telegrafen, och det gillar jag. Oj, vad mycket folk det var där den kvällen! Alla bord utom ett var bokat, och på det stod det en jättefin bukett som liknade en brudbukett.

Servitrisen, är en kompis till en kompis, och hon var oerhört trevlig. Det gör verkligen skillnad! Jag tog lax istället för fläskfilé, eftersom jag är intolerant ot fläskkött. Min lax var perfekt stekt, med en god röra på, med räkor och dill i. Smaskigt! Kokta potatisar, och en örtkryddad sky på potatisen, en god sallad mitt på tallriken.

En Kilkenny smakade bra till maten. (kilkenny är oerhört god även helt utan mat) *ler* Maken fick en lättöl, och agerade chaufför. Han fick ett kärleksfullt kort, och några chokladhjärtan i rött papper. Även sönerna fick chokladhjärtan.

Jag hade en underbar kväll! Hoppas att även du hade en fin alla hjärtans dag!

Allt gott till dej!

Kommentera

