Bokrea!

Eftersom jag tycker mycket om att läsa böcker, blir jag lite sådär hänförd när bokreakatalogen (Bokias) kommer. Jag kastar mej över den, skoningslöst, och försöker finna något som jag är intresserad av. Med tanke på det stora utbudet, borde det vara ganska mycket! Men, till min bevikelse, hittade jag bara 9 böcker som jag skule vilja köpa.

Jag skriver in dem här, och ber om eventuella förslag på vad jag kanske har missat.

Små citroner gula: Kajsa Ingemarsson (Har jag hört är bra)

Lager ale  och porter: Urban Laurin (För att det är Urban som skrivit den)

Nigellas sommarmat: Nigella Lawson (jag gillar hennes avslappnade sköna stil)

Stora sudukoboken (Min lilla last)

Om skönhet: Umberto Ecco (Det låter vackert, som konst ska vara…)

Milda maketer samt Snablar! : Arto Paasilinna (Han har suveränt rolig humor!)

Damernas detektivbyrå: Alexander McCall Smith (För att det handlar om mitt älskade södra afrika)

Potensgivana: Karin Brunk Holmkvist (Låter tokigt kul)

Åhlens katalog, hade inte heller så mycket att bjuda på.

Fest: Nigella Lawson (Ja, jag gillar henne!!)

Såser och dipsåser (Jag har en väninna som är suverän på kalla såser, det är min svaghet)

Badet: Rundqvist/Andersson (För vi håller på att bygga om badrumet)

(Mordet på Harriet Kron: Karin Fossum (Gillade älskade Poona))

I övrigt, verkar det som om jag redan har boken, eller som om jag tvekar till om jag vill ha den (för att möjligen kunna läsa den igen). Har du tips? Ja, jag vet att det nog räcker, egentligen, men sedan vet jag hur det är, någon av böckerna är slut, och någon köper jag inte, när jag väl tittat i den.

Allt gott till dej!

 

6 thoughts on “Bokrea!

  1. Håller med den första kommentaren här, den är bra. Sedan har jag inte hunnit läsa bladet och se vad det är för böcker i år…måste genast ta itu med det så jag inte missar nåt.Kramizar

  2. jag har inte kikat i katalogerna än, men brukar lusläsa dem och önska mig massor, både läsböcker och hobbyböcker :)chili planterar jag så här tidigt för att hinna få skörda innan det blir för sent på säsongen. om du får besök av en Franceska på metrobloggen så är det jag, håller på att byta site…ett hjärta är på väg till dig, postade det idag, hoppas du tycker om det.kram

Kommentera

