Frösått!

tigertomat
Jag läste hos Russintroll, att det var dags att så. ”tidgt” tänkte jag först, sedan tänkte jag om. Hon har gjort en jättefin steg-för-steg-beskrivning med bilder, av hur man använder torvbriketter. Det har jag aldrig testat. Men, eftersom jag gärna väljer den bekväma vägen, valde jag att testa briketter. Dethär är vad jag sådde i år:

Vanlig tomat

Orange körsbärstomat

2 sorters röda körsbärstomater

Gula körsbärstomater

Tigertomater (se bild)

Mahognytomater (fröer från förra året)

Vanlig gurka

Nätmelon (med härligt nästan orange fruktkött)

Chili, medelstark

Paprika

Snackpaprika

Physalis

Jag hoppas att fröerna tar sej fint i min fönsterkarm, så jag kan njuta av dem i mitt växthus under sommaren! Jag har fler fröer i reserv, om det inte skulle ta sej som jag hoppas.

Allt gott till dej!

 

Kommentera

