Bra för båda!

Jag var med om något speciellt igår. Jag hade ett paket, som jag trodde vägde över 10 kg, och som skulle postas. Jag bör helst inte lyfta något som väger över 2 kilo. Jag undrade hur jag skulle göra…

Jag bad sonen lägga paketet i bilen, och körde till post i butik med det. När jag parkerat, och skulle betala parkeringen, såg och hörde jag en frustrerad man, som tydligen inte hade någon växel på sej. Jag såg min chans, och ropade på honom. ”Om du bär in mitt paket i butiken, betalar jag din parkering”. Han tittar på mej, och säger – ”javisst”. (Undrar vad han tänkte)

Nu hör en annan kund vår diskussion, och erbjuder oss sin parkeringsbiljett, med 40 minuter kvar. Den tog jag.

Medan vi går in i butiken, säger mannen att han tyckte att det var han som tjänade mest på uppgörelsen. Jag säger att jag tycker att det var jag. ”Ska vi slåss om det”, säger mannen? ”Ja, om du håller i paketet samtidigt” säger jag med ett leende. Sedan säger jag att vi båda är vinnare, och tjänar lika mycket på det. Det kommer vi överens om.

Jag kände mej jättenöjd! Dock undrar jag lite vad han tänkte, paketet vägde ”bara” 8 kilo.

Allt gott till dej!

2 thoughts on “Bra för båda!

  1. Härligt, precis så där ska det vara. Ganska osvenskt😉 Så skönt när folk är öppna och pratar med varandra, bada vid en busshållplats eller i en kö. Istället för att stå och tjura i sin egna lilla bubbla jämt. Iblnd är det ju skönt, men det är så skönt när man plötligt har kontakt med någon man inte alls känner och ja, erbjuder varandra hjälp eller bara en stund att skratta tillsammans.Mera sådant!

  2. Vilken rolig liten historia! Ja, vi ska klia varandras ryggar så långt vi kan, tycker jag. Brukar tänka på det när jag tittar på mina katter. De tvättar alltid varandra där de inte når själva.. typ under haken eller på öronen. Varför gör de det? De har väl förstås räknat ut att den som ger får tillbaka…De är kloka ibland.. de där djuren.. :o)

Kommentera

