Vad man inte ska ha på sej!

Jag gillar verkligen att titta på Trinny och Susanna i programmet ”What not to wear” på BBC Prime. Tjejjerna jobbar med att hjälpa människor (främst kvinnor) med att köpa kläder med ett snitt som verkligen de klär i! Oftast går det till så att kvinnorna blir ”anmälda” av sina vänner/slätingar/kollegor. Eller så väljs de ut från en rad ”hopplösa fall”. Trinny och Susanna ger kvinnan 2000 Pund att shoppa kläder för, OM hon ger dem sin garderob, och lyssnar på deras råd! De kan vara rent ut sagt skitjobbiga och ganska påträngande mot dem som de hjälper, men de KAN sin sak! Jag tycker att det emellanåt är fantastisk, och jag skulle verkligen önska mej den hjälpen som de utvalda får!

Idag, när jag och maken och yngste sonen skulle på ett födelsedagskalas, visade jag upp mej för maken, och frågade vad han tyckte. ”Du ser tjock ut”, var hans kommentar. Okej, det är kanske ärligt, men, inte skoj att höra! För att inte snacka om stressen att finna fram något annat, som man ser okej ut i… Det är extra svårt, när man blir extra kritisk (som om det inte redan räckte). Suck. Jag hittade kläder, visade hur jag såg ut, och frågade hur jag tog mej ut. ”Jättefin” svarade maken. Nu tänkte jag ”säger han det för att han tycker det/för att vi börjar bli sena/för att i någon mån mildra det hårda kommentaren tidigare”?

Allt gott till dej!

4 thoughts on “Vad man inte ska ha på sej!

  1. Aj aj, det var mig en ärlig kommentar… min man skrev så här om mig i en bok där man skulle skriva en kort efterlysning om sin käresta, om man skulle vara försvunnen:”Snygg blondin med omatchade kläder och en liten ryggsäck full med skräp på ryggen.”Ja, jag kär mig skönt, eller i fina kläder- som sällan passar ihop🙂 Men det gör ingenting.

  2. jag brukade se det programmet när det gick på en svensk kanal… skitbra program, jag har försökt snappa upp så mycket jag kan. De har även skrivit en bok som jag tänkt köpa men ännu inte gjort. det är så sant att kläderna kan avgöra om man ser tjock eller smal ut. Det vi oftast tror att vi ser smala ut i är oftast precis tvärtom..här har vi ingen snö än, jag önskar dig en glad påsk. gillar dig🙂

Kommentera

