Vilken tur!!!

E
tårta

Igår var vi och firade makens brorsdotter som fyllde ett år! Hon är sötare än en gräddbulle (eller hur?) Det var väldigt trevligt, och vi fick ljuvliga hembakade kakor! Finska-pinnarliknande kakor fast med malda nötter i och chokladdoppade, morotskaka, knäckflarn, vetebröd samt en jättefin tårta! (se bild).

Jag tror att du anar hur svårt det kan vara att finna en lämplig present till en 1-åring! Men, igår hade jag tur! Yngste sonen (se bild), har praktiserat på ett dagis för barn 1-5år denna terminen, så jag bad honom följa med och vara smakråd! I bilen på väg till Leksaksmagasinet (den givna butiken), pratade han om vad de ”brukar gilla”.

Resultatet ser du här! Jag är så glad över att jag fick hjälp! Sedan visade det sig dessutom att lilla E tyckte att den var jättekul! ((vilket även hennes bror tyckte). Dessutom fann vi en söt liten bok som handlade om en prinsessa, och så satte man in en bild på tjejjen i boken, så det verkade handla om E! Smart och kul!

Allt gott till dej!Leksak

Kommentera

