Nu är hon borta

Moa på altanen

Jag har sorg.

Moa fick lämna livet igår. Jag saknar henne så!

Jag känner mej väldigt ledsen. jag har ingen aptit, jag har ingen lust att göra något, och ändå kan jag inte vara i ro. Jag får inget gjort. Känner mej deppig.

Jag tror att ett av de ögonblick som var jobbigast igår, var när jag kom hem från butiken, och ”mottagningskomitten” inte var där. Eller på kvällen, när jag satt framför TV’n, så kom Ella och la sej i mitt knä, där låg Moa dagen innan.

Jag har ju vetat ett tag att det var dags, men sagt att vi ska vänta. Nu, i förra veckan, rök våra båda tikar ihop flera gånger, och riktigt sådär så det flög hårtussar och stänkte blod. (Otroligt otrevligt). Efter ett par slagsmål, förstod jag att det var ohållbart, och sa att om det händer en gång till, får vi ta bort Moa, för att skydda Ella, som är yngre. Hundarna har väl bråkat förr, men inte så ofta! Kanske det berodde på att Moa hade ont, jag vet inte. Maken sa att vi inte skulle dra ut på det, utan skrida till handling. Jag tror att det, trots allt var klokt.

Jag hoppas att hon blir en änglahund.

Allt gott till dej!

10 thoughts on “Nu är hon borta

  1. Bloggsvar: Knarrande snö är väl för mysigt! Ibland i alla fall! Tänkte jag skulle lyssna på det ifall det blir en varm och svettig sommar! Roligt att du uppskattade det!

  2. Åh vännen…. jag skickar med en stor kram från mig och Rick!!Moa var verkligen helt otroligt underbar!!Jag kommer aldrig glömma hur hon och Rick åt från samma tallrik, det var första gången han gjorde det. Ricks älskade mormor kommer alltid finnas kvar hos oss i våra hjärtan!KRAMAR till hela familjen och Ella!!

  3. Ååå vad sorgligt, jag förstår dig så väl. lilla vovven, men jag tror hon har det jättebra nu. värre är det ju för de som blir kvar med längtan och sorgen. Kraaaaaaaaam

  4. Oh vännen! Jag tycker såå synd om dig nu. Men jag är övertygad om att alla hamnar i djurhimmlen och får jaga katter heeeela tiden, och äta alla ben dom vill och bli hundkära och allt annat som hör det ljuva livet tillKramar om

Kommentera

