Odense

Jag var i Odense i lördags. Det var kul! Jag var där tillsammans med maken, och ytterligare fem av hans vänner. Vi var på jakt och fiskemässa i odense kongresscenter. Jag har varit där förr, det var för tre år sedan.

I stort sett pratade vi med utställare, särskilt några som sålde jaktresor. Vi kommer med största sannolikhet att åka till Zimbabwe i höst. Jag hoppas på att få fiska, helst tigerfisk, och helst fånga en som väger mer än 8 kilo.🙂

Det som jag tyckte var roligast: Danmarks sportfiskeförbund, hade en liten ”skicklighetstävling”… En stor glastub fylld med vatten, och en konjakskupa på botten. Det gällde att kasta en 5:a så den hamnade i glaset, då vann man en flaska vin, eller en dags gratis fiske i Danmark.

Jag tog en tia och växlade den, och gav den ena 5an till maken, för att han skulle vinna åt mej. Hans studsade bort på glaskanten. Jag såg ”banan” hans tog, och valde ”nedsläppningsplats. Jag trodde knappt mina ögon! Jag vann! Tog en flaska vin, trots att jag gillar att fiska.

Allt gott till dej!

One thought on “Odense

  1. GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!men du, när jag läste Odense tänkte jag mer på nougat och annat gott än på jakt och fiskemässa :)i helgen ska jag detoxa kroppen och sen ska jag försöka ”deffa” för att minska lite i omfång till sommaren, så, jag lovar, inga fler smaskigheter på bild i min blogg :)ha det gott.

Kommentera

