Ännu mera Nordnorgebilder!

systrar

Tre glada systrar på café ”Fyra rosor” i Harstad. Vi var tre gånger på detta cafét. ett väldigt trevligt café, lite småtrångt på vissa ställen, men det skapar också gemyt! (Jag lyckades med konststycket att en nit i min jeanskjol hakade fast i en stickad sjal, när jag gick förbi ett bord. Sedan släpade jag med mej den, utan att jag märkte det! Hur pinsamt som helst! Jag märkte det först när jag skulle sätta mej ner, och det ”tog emot” och en otroligt fnissig norska som heter Gerd försökte förklara att jag ”tagit” hennes sjal….) I övrigt rekommenderar jag deras fisksoppa med skaldjur! jag åt den 2 gånger, och blåmusslorna var enormt läckra och stora!
snösparv

En söt snösparv. Förtjusande fågel, som kom i stora flockar och åt fågelfrö.
tantetårtan

Jag blev jätteglad, och ganska rörd över att min systerdotter K bakade denhär till mej (oss) helt själv! Dessutom var det oerhört god, med hallonfyllning!
morfar

Min morfar! Han fyller 92 på måndag. En speciell man, som varit med om mycket i sitt liv! Jag beundrar honom! Och det härliga är att han inte är senil, han har bara lite dålig hörsel.
Systerdotter M

Här är min mycket söta och väldigt rara systerdotter M. Vi har just varit inne på ”Petters Sjömat” nere vid hamnen och jag har köpt kallrökt blåkveita, som är en favorit! Det finns oerhört många läckra delikatesser där inne. Bl a hade de färska kokta Kungskrabbe-ben (den som de har fiskeprogram om på Discovery), som kostade 280:-/kg. Jag har aldrig smakat, men är väldigt nyfiken! Nästa gång så!
kvällsljus

Kvällsljus! Det ser nästan ut som om fjälltoppen är självlysande! och färgerna! Rosa och ljusblått  :-)
is

Jag tycker att det vackert, mönstret som isen skapar. Jag hoppas att det syns att isen är helt turkos til vänster. Dethär kortet är taget på ganska hög höjd.
Gullesfjord

Bilden är tagen i gullesfjord, utanför min fars hus. Det har fallit en tunt lager nysnö på natten.
gullesfjord fisk

Stod på en udde/när och fiskade i Gullesfjorden! Vi hade en strålande sol som värmde även inombords. Detta var dagen med allra bästa väder! Jag fick 5 fiskar, 3 torskar, varav en bergtorsk, och 2 sejar. 3 av fiskarna tog jag med hem.
flygfoto

Denhär bilden tog jag på skoj ut genom fönstret när vi flög från Harstad till Oslo.
degos

Min syster har skaffat sej två degus! Roliga små gynnare med massor av energi! Söta är de också!

2 thoughts on “Ännu mera Nordnorgebilder!

Kommentera

