Mer om växthuset

Växthuset 0509
Bild tagen i mitt växthus idag 9 maj. 9 olika sorters tomater! Härligt!!! Jag har många blomknoppar, som börjar visa gult.

växthuset 28 april

Bild tagen 28 april, samma vinkel som ovan! Oj vad det händer saker! Helt otroligt! jag är så glad att sonen lyckades vattna mina plantor, så alla överlevde!

Växthuset

Växthuset idag, sett utifrån. Jag har satt in två små stolar och ett bord. De är i aluminium, och därmed lätta att flytta vid behov. Underbart att t ex sitta där ute tidigt på morgonen eller sent på kvällen och fika/äta/spela kort. Jag tänder ofta ljus där ute, och har två solcellslampor i physaliskrukorna (än så länge får de plats). På denna sidan syns diverse krukor med örter av olika slag samt smultron. Jag har ännu inte sått någon sallad, men det kommer.

Allt gott till dej!

3 thoughts on “Mer om växthuset

  1. tjusigt. Inte utan att jag är lite avis på trädgård och växthus… men jag är glad för din skull att du har förmånen att ha detphysallis blir ju jättestora i slutänden. men det är roligt att ha sådana, det brukar ha hög ”impfaktor” önskar dig allt gott och tack för besöket hos mig ikväll – ja, på bloggen alltså😉

    • Jag har physalis, för jag har en väninna (i Kävlinge) som är oerhört förtjust i dem,och de smakar så oerhört mkt bättre än de man köper i butik!

Kommentera

