Karlsson på taket!

Karlsson på taket 2
Karlsson på taket
Idag firas förskolans dag över hela landet. Och, ja, mina söner är 17 och snart 19, så det är kanske lite sent påtänkt. och inga barnbarn än (som tur är!). Men, yngste sonen gör sin apu (arbetsplatsutbildning) på ett dagis, här i Ängelholm. Och idag ska helst alla vara utklädda! Vi har tillsammans jobbat en stund här på morgonen för att få i ordning kostymen (tur att jag var vaken tidigt). Jag tycker att resultatet blev riktigt bra! Propellern syns inte så tydligt, men barnen kommer att se den!

Vi har satt en kudde på magen, spretat till håret med massor av gele (o plattat till det uppepå, då vi inte hade lust att raka…). Satt en propeller bak, gjord på sugrör och ståltråd. Vikt upp byxorna. Han har randiga strumpor (tåstrumpor) som han lånat av mej. Rödutig skjorta o jeans är rätt till Karlsson. Jag har målat på fräknar, och satt fast hängslena med säkerhetsnålar.

Allt gott till dej!

2 thoughts on “Karlsson på taket!

  1. Haha… Han är ju klockren. Fast mycket sötare än filmKarlsson som jag faktiskt tycker är lite läskig! *S*svar; Tanken är; när vi går förbi den gamla kyrkogården på kvällarna får Chilli ibland tuppjuck och skäller in i mörkret!Min Fantasi sattes i rullning sist! Kanske det är en stackars själ som inte kan komma iväg? Någon ensam själ som söker tröst?Ha en fin dag!Annica

Kommentera

