Körkort – Födelsedag – Student

smultron

Min äldste son tar studenten fredagen den 13 juni! Han fyller år 11 juni, och han klarade sin första uppkörning i tisdags! Jätteglad över det!

Men just nu upptar hans student mina tankar. Vi kommer inte att fira hans födelsedag med en massa gäster 2 dagar tidigare, på hans egen begäran. Skönt!

Jag funderar på vad vi ska äta (i detalj), vad vi ska dricka, hur alla ska få plats, hur vädret blir, om vi ska äta och dricka på plast eller porslin, vilka vi ska bjuda in, vilka som kommer ändå, hur jag ska dekorera…

Ja, du hör, listan är lång! Jag vill gärna försöka planera så bra som möjligt, och ordna allt så tidigt som möjligt, och så smidigt som möjligt. Bollar en del saker med väninnor.

Har du några säkra tips, dela gärna med dej! Jag behöver hjälp här! Huvudtanken är grill med förrätt (plockmat, troligen något bakat + kall soppa) samt efterrätt OCH tårta, eller ostbricka + tårta, eller ”bara” tårta….

Huvudet surrar som en bikupa, ungefär. Har köpt ganska många saker redan, som dukar, engångsgrejjor, serpentiner, och olika dekorationer. Tänker åka till Tårtan och köpa dekorationerna till tårtan.  Jag gillar ju att baka!

Allt gott till dej!

(jag har varit ”ur led”, ett tag + köpt ny dator, därav frånvaron)

PS. Sänder en tanke till min ena syster som åkte till Kreta igår, och min andra syster som åkte idag. Hoppas ni får det jättebra! DS

One thought on “Körkort – Födelsedag – Student

  1. men det är ett roligt planerande och ”slit” när man har en som tar studenten. jag har klarat av två och har en kvar, två år till innan det händer.hoppas ni hade det underbart

Kommentera

