Gratis kramar – Free hugs

klematis

Det finns en man, Juan Mann, som bor i Sydney, australien, som startat något som blivit globalt. Titta gärna på hans härliga video på Youtube! När jag tittade, var den sedd 27,424,858 gånger! Musiken är av Sick puppies, bra även den! Idén är enkel ”free hugs”, till den som vill, och behöver. han vägrar ta emot några pengar, han verkar helt osjälvisk. en sällsynt och vacker egenskap hos människor.

Vill du läsa mera, kolla Wikipedia, eller www.freehugscampaign.org/ (den senare fungerade inte nyss).

Här i Ängelholm, har några tjejjer som går i 3:an  på Barn och fritidsprogrammet, gjort sin egen video, och kampanj mitt i sta’n.

Allt gott till dej, och en stor kram, förstås!

8 thoughts on “Gratis kramar – Free hugs

  1. Svar från mig:Jag har även läst lite kinesiska (mandarin) – och om inte det är svårare med alla tecken och så så begriper jag ingenting ha ha ha

  2. Vad menar han med det?Att dom språk man lär sig utöver dom 7 skulle gå lekande lätt? Ha ha haDå är det bara att fortsätta…..är ju trots allt inne på mitt 5:te språk =D

  3. ville bara kika in och se hur du har det. fina bilder som alltid :)hinner inte kika på klippet nu, men får göra det när jag kommer hem från jobbet ikväll..ha en bra dag och ta det lugnt med chokladen😉

Kommentera

