Ransvik, Kullen och skrivarkväll

räkor, kullen

Tog bilden så att ytan inte syns, bara räkorna
räkor 2

Fler räkor, nästan genomskinliga
silverbllänk, kullen

Silverblänk vid M’s ”fossing”
M-nymfen

Lilla badnymfen M
stigen, kullen

M på stranden på väg mot ”vår” klippa
Kråkan, kullen

Utkiksposten

Först vill jag visa lite bilder, som jag tog när jag och väninna M var nere i Ransvik på Kullen. Det var en härligt varm dag, och vi hittade en fin plats, en bit upp på en klippa. Vi satt, och låg och pratade, solade, åt medhavd matsäck, och drack te och kaffe, när vi behövde omväxling till vattnet. Naturligtvis hade vi med två kortlekar, så att vi kunde spela ”favoritspelet” Rysk bank.

Igår kväll, samlades vi hemma hos C, utav skrivarvännerna, och lyssnade till vad hon skrivit. Vi pratade mycket om att vi inte har några regler, men, att vi inte ska stryka det vi skrivit tidigare, men vi får lägga till, om vi vill. Vi pratade också om språket, och att vi inte ska ändra eller anmärka på ordval och kommattering eller interpunktion hos våra skrivarvänner (och det har vi inte gjort heller). Kort och gott, vi ska har roligt, när vi håller på med detta!

Till vår läsning åt vi oerhört god och ny nypotatis från Förslöv, matjesill och knäckisar. Efter det, skulle vi egentligen ätit varma päronhalvor med after eight och vispad grädde, men, jag var inne i 2 olika småbutiker, och de hade inga konserverade päron! Men, jag fann konserverade apelsin och grapefruktklyftor! Jag tänkte att konsistensen var rätt, och att det var bra om de var syrliga. och det var så gott, att vi åt upp allt (två burkar)… :-) 

One thought on “Ransvik, Kullen och skrivarkväll

  1. vilka fina bilder, både från midsommarfirandet och de du visar här.du är en fantastisk fotograf!!!!!!jag trodde inte någon längre visste hur man hässjar hö. kul att se att den tekniken inte helt fallit i glömska.ha det gott

Kommentera

