Midsommar

förlorad jaktdag

Lite lik Edwin i ”Helge”…
hässjning

Killarna jobbar
hässning S

Starke maken
midsommarskjutning

Den obligatoriska tävlingen. Sämsta poängresultatet ”vinner”, träffar man inte tavlan blir det +-poäng
midsommargubben

Detalj från midsommarstången
midsommarstången

Flitiga pyntande tjejjer
misommartårta

Jordgubbstårtan!

Jag hoppas att du haft en trevlig och rolig midsommar! Jag och min familj (utom äldste sonen) firade dagen hos några vänner som bor utanför Torekov. Vi var 16 vuxna, samt 2 pojkar på 17, en pojke på 7 och en pojke som är 3 år.

Vi hade väldigt trevligt! Först kläddes midsommarstången gemensamt av tjejjerna. Under tiden hässjade killarna en hässja hö. Det gjorde man förr vid midsommartid. Sedan åt vi tårta (som jag gjort, se bild) och drack kaffe.

Vi skjöt med luftgevär, och pilbåge i tävling alla-mot-alla, trots att det blåste kraftigt. Killen i som är 7, klarade sej väldigt bra, men vann slutligen inte. Kubbspel tog vid lite senare på kvällen🙂

Mer mat blev det, först den traditionella sill och nypotatis. Senare glass och jordgubbar, och även ”nattamat”, som var grillat kött! Gott gott gott!

Jag önskar en glad fortsättning på midsommaren! Idag väljer jag att vila (igen).

Allt gott till dej!

One thought on “Midsommar

Kommentera

