Utmaning från Cikoria

Jag fick en utmaning från Cikoria, och jag ”kunde” inte säga nej, eftersom jag är en nyfiken person.

Svara på alla frågor
*Välj ut 6 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar, be dem läsa din.
*Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen!

5 saker jag ska göra idag:

1. Publicera detta inlägg.

2. Tillaga pizza.
3. Vara i mitt växthus (vattna, plocka tjuvskott)
4. Läsa, och vila

5. Kanske skriva lite på en berättelse, som jag och mina skrivarvänner jobbar på.

Vad gjorde du för 10 år sedan?
Då jobbade jag på Statoil, delvis som vikarierande chef, dels utbildade jag Statoilpersonal, dels lärde jag mej mera att lära ut. Jag cyklade alltid till jobbet. Mina barn paddlade kajak, och det gjorde jag med ibland. Jag sprang mycket, ofta 2-3 ggr /vecka. Jag var engagerad i brottningsklubben, eftersom barnen även brottades. Jag hade varit gift i 9 år, och jag bodde i samma hus som nu. Jag var engagerad och hade jobb upp över öronen!

Ställen du bott på:
I en liten by i Skåne på ca 3000 invånare, sedan på landet utanför byn(förklarar varför jag är en lantlolla). Jag bodde inackorderad i en inlandsby (9000 inv), medan jag gick i gymnasieskolan, dagen efter flyttade jag hit. Bodde knappt ett år på landet i början på 90-talet, men flyttade hit igen.

5 saker du skulle göra om du var biljonär?
1. Satsa på att göra alla de resor jag länge drömt om tillsammans med familj (barn, make, systrar, mamma)!

2. Hjälpa mina barn till en trygg framtid utan att skämma bort dem med onödiga saker.
3. Finna bra saker till min make, uppfylla hans drömmar.

4. Försöka att på något sätt stödja de fattiga och svältande människorna i mitt älskade Zimbabwe.

5. Försöka få hjälp för mina fysiska bekymmer sedan olyckan, och skämma bort mej själv.

Personer du vill veta mer om, men bara OM de VILL och ORKAR:

Jeanette och Rick

Ru (som jag tror redan fått utmaningen, och i så fall, skicka bara länken till inlägget (för jag har tyvärr missat det)

Barbakvinna

Kryddan

Huvudsaken

Sweet Annie

Allt gott till dej!

4 thoughts on “Utmaning från Cikoria

Kommentera

