Vilken gammal goding! Don’t go breaking my heart!


På tal om absolut ingenting, kom jag att tänka på denhär låten. Jag kan inte hjälpa att jag tänka att allt verkade så enkelt och oskuldfullt då. Som en helt annan värld, trotsatt det bara är några årtionden sedan.

Idag har jag varit på stranden en stund med mamma. Hon som jag är inte mycket för att pressa, utan vill hellre vandra runt, lite. Vi gick bl a ut  på södra pirarmen, och där såg vi ett svanpar, tre gräsänder med sex ungar (halvvuxna), åtminstone 5 strandskator samt ett gräsandspar. Jag var på stranden även igår, en stund.

Innan vi solade idag, åt vi lunch på Hamnkrogen, en Gaspacco med sting och kräftstjärtar i. Tyvärr smakar ju inte kräftstjärtarna väldigt mycket när chilin är så framträdande, men, gott var det ändå!

Ta nu och lyssna och njut av låten!

Allt gott!!!!

4 thoughts on “Vilken gammal goding! Don’t go breaking my heart!

  1. Elton John är nästan alltid bra, ja alltid egentligen, bara mer eller mindre. Var inte det mesta mer oskuldsfullt förr? Sjöfåglar är mysiga, särskilt strandskator. Det är vår när de kommer!Luncha på krogen…mys, mys…Ha en avkopplande helg!

  2. JAVISST ÄR DET EN GAMMAL GODING SOM EKAR FRÅN 70-TALET…..GO NOSTALGI.UNDERBART ATT STRÖVA PÅ EN STRAND…..HÄRLIG LUNCH….HÄRLIG DAG I MINA ÖGON.HA DET MYS I HELGEN🙂

Kommentera

