Pastamännen!


 

Hur kan det komma sej att en stor del av min gräsmatta än täckt av spagetti, och att det dessutom är bräddfullt av spagetti i släpvagnen? Är det ”Pastamännen” som ska starta business eller? *skrattar*

Jag känner det som att ”äntligen” har jag fått en ”riktig italienare” (jag har fått förfrågningar tidigare om han är därifrån, han är mörk)! Jag försökte få maken, och han kompis M att posera vid släpet med gafflarna i högsta hugg…undrar varför de avböjde det?

Hörde genom köksfönstret något uppretade röster, och undrade såklart vad som stod på. Och då ser jag två män, som förgäves försöker samla ihop kokt spagetti på min gräsmatta. De lyckades, men hade verkliga problem att få till det.

Behöver jag påminna om hur klibbig kokt spagetti är? Den fastnar i gräset, i löven, under skorna, på spadarna, på krattan, ja överallt! *skrattar* Och de två, som förgäves försöker kämpa emot pastans klibbiga kraft… *skrattar igen*

De hade fått en kasserad låda kokt spagetti, som de skulle köra till skogen, och ge vildsvinen. eftersom lådan var så skrymmande, skulle de bara öppna den och lägga spagettin i släpet istället… resten är  (en ganska bra) historia!

Naturligtvis kunde jag inte låta bli att retas, angående svin/grisar, italienare och pastamannen…

Allt gott till dej!

3 thoughts on “Pastamännen!

  1. OJ!!! Jag trodde du skojade att det var spagetti, men det VAR spagetti! Vilken pangbild du hade kunnat få till med karlar, gafflar och ett antal flaskor ketchup. Ja, varför avböjde de ett sådant erbjudande? De hade ju kunnat cirkulera på nätet som stjärnor ;DHa en riktigt skön helg!

  2. jösses vad spagetti!!!! har ni fått upp allt eller det blir till att få lite under fötterna fortfarande?önskar dig lycka till på metartävlingen.och du.. jag handlade alltid Beijers choklad innan jag hittade Escalante…choklad är gott🙂

Kommentera

