Metartävling idag!

t
Idag ska jag på metartävlingen Lergöken Cup! Den hålls längs Rönne Å, mitt i centrala delarna av Ängelholm. Min familj, har varit med i många år nu, men idag jobbar maken, och äldste sonen är hos flickvännen, så det är ”bara” jag och yngste sonen.

Vi har bildat lag med en kompis, T (på bild från förra tävlingen), som vi ibland är ute och fiskar med, och som även tidigare varit med på tävlingen. Egentligen tar jag inte tävlingen så väldigt allvarligt, det är myset, som jag är ute efter! Stämningen, människor man känner, trevlige tävlingsledaren!

Jag brukar säga att det är ”Skönt att vara bakom flötet” (tolkas hur du vill)

Ofta är det upp emot 200 lag som tävlar, och ofta är det flera i ett lag, så det är fullt av människor runt en lång sträcka av ån! Vi brukar ofta ha med grillen, och laga mat där nere, men i år har jag redan bestämt att vå får köpa färdig mat istället.

Just nu skiner solen, och vädret ser lovande ut, men jag funderar på att ta med partytältstaket ”om-uti-fall” det blir regn… Tävlingen startar 15 och slutar 20. Vi kommer att vara på plats i god tid. Håll tummarna för oss!

Allt gott till dej!

One thought on “Metartävling idag!

Kommentera

