Mera fisketävling – så gick det!


Vi hade väldigt trevligt, vilket såklart är det viktigaste! Det var totalt 170 lag som tävlade, vi kom på plats 64/65 med 456 gram fisk. Vi har fått 497 gram och en 20 plats som bäst, men vår fiskegranne det året (2004) vann hela tävlingen! I år krävdes 2650 gram för att vinna!

Vi satt på plats B33. Det var en jättebra plats, när åkskurarna kom, för vi hade lätt för att skula. Vädret växlade mellan riktigt varmt och skurar, men de var korta och intensiva. Det enda irriterande var att laget bredvid inte ”kände till” att det bara är tillåtet med 2 spön.

Vi fick mest aborrar, någon mört, samt en fisk som jag inte kan namnet på. Den var väldigt liten, med ganska stor mun, och en blå ton längs en rand på buken. T lyckades även ta upp en ål, men den fick vi kasta i igen, för de fick vi inte t upp (de är akut  utrotningshotade), Effektivast var bottenmete med mask, flötmetandet gav bara en fisk, och då gillade de maggot.

Vi kommer alldeles säkert att delta 2009 också! Jag är så glad, att det finns entusiaster, främst Swen Johansson,  som arrangerar en så trevlig tävling : Lergöken Cup!

Allt gott till dej!

 

6 thoughts on “Mera fisketävling – så gick det!

  1. Grattis, det var väl en hedersam placering! Men jag förstår så väl att det inte är vinsten som är grejen. Bara att få vara ute så många lag, och alla är på gott humör, och man skojar med varandra, man fikar, och ändå finns den där lilla tävlingsinstinkten också, som ett extra pirr. Klart det är kul! Fast jag måste erkänna att fiske aldrig varit min grej. Min man däremot, älskar det. Han fiskar i Jämtland, har aldrig fiskat här nere. Ännu. Hade ni inte ett hejdundrande åskväder på eftermiddagen, eller var det kanske slut då?

  2. Jag riktigt känner ron som kommer när man har ett spö i näven. Tyvärr har jag inte fiskat på två år nu, det är väl det negativa här i stan. Fast förhoppningsvis så kommer jag ut o ror lite drag innan sommaren är slut. Det finns ju chansen i Härjedalen som jag snart ska åka till. Hoppas du har en härligt sommar vännenKramiz

  3. låter som en härlig dag. och som vanligt har du jättefina bilder med i bloggen.ha en fortsatt bra dag, nu ska jag cykla iväg och handla… behövs lite näring i kroppen emellanåt.🙂

Kommentera

