Paul Potts koncerten!

Paul Potts på scenen, Sofiero slott, Helsingborg

Linda Lampenius, en verklig personlighet!

Vackert väder!

Jag o maken

Det var en oerhört mysig stämning! Jag har aldrig tidigare satt min fot på Sofiero, så det var nytt för mej. Omgivningarna var fantastiska!

Publiken var på ca  7000 personer, och enligt Paul den största utomhuskoncerten som han sjungit på. De flesta i publiken hade med mat, och satt och åt innan (och en del även under) koncerten.

Vi satt en bit ifrån, men ljudet var bra, fast vi såg inte scenen särskilt bra.

Enligt min åsikt, hade Paul mognat en del i sin sång, redan, och jag fick gåshud flera gånger när han sjöng. Dock är han klart bäst på de högre tonerna. Han hade lagom, och intressant mellansnack. Först efter att vi under stående ovationer klappat in honom igen, sjöng han Nessum Dorma. Oj, vad bra!

Linda Lampenius var verkligen fantastisk. Hon var en större scenpersonlighet än Paul, och den kvinnan är fiolvirtuos! Wow! Hon spelade ett par låtar ensam, och en tillsammans med Paul, där hennes fiol var ”duettstämman”.

Jag tyckte att det var värt pengarna, helt klart!

Det enda som inte var bra, var att det tog närmre en timme att komma ut från parkeringsplatsen! Och ändå fanns det folk på plats som dirigerade.

Allt gott till dej!

 

One thought on “Paul Potts koncerten!

  1. härligt att läsa, ni verkar så mysiga och hittar på så mysiga saker :)jag har varit och sett sofiero när rhododendron blommar! helt fantastiskt, ett tips till dig inför nästa säsong.om du vill kan jag sända dig några fröer av apache så kan du prova nästa år.kram

Kommentera

