Tjejträff med växthus och sillatårta

Växthuset 4

Igår, hade jag en liten tjejträff här hemma. Det var M från Nordnorge och hennes döttrar M och S, samt M och min mamma. Vi åt sillatårta och spelade Gin Rummy! Vi hade verkligen roligt och trevligt! Jag tycker att det är så skoj att spela kort!

Vi var även en tur ute i växthuset och plockade in en massa tomater, som vi åt en del av. och M hade med goda färska fikon från Boarp (odlade där). Jag hade tänkt mej även efterrätt, men det var det ingen som orkade…

Idag ska vi åka till Helsingör! Det blir jag, sönerna, M med döttrar och fästman.

Jag önskar dej en skön dag, och allt gott till dej!

 

9 thoughts on “Tjejträff med växthus och sillatårta

  1. mmm…. sillatårta. Gott *slickar sig kring munnen* Jag kan rekommendera dig att pröva den på ett annat bröd någon gång. Jag kör med kavring och tycker det är jättegott!

  2. Vilket växthus!! Här sitter en som är riktigt avundsjuk! Det så så otroligt frodigt och friskt ut allting.Jag har också tomater nu, men inte alls lika rikligt. Dock en sort som verkligen gillar, fast jag minns inte vad den heter. Den är rätt liten och mycket mörkt röd, som en minikumato.Var och kikade litet på dina gamla bloggar. Du skriver om Zimbabwe som något särskilt för dig. Varför?

  3. Men gu´va härliga tomater😀 Skulle ha gjort Mig en jättebruschetta :)Sillatårta….mums!Det hade varit en ynnest att ha varit där hos Er…..tack för att du gläder oss med dina bilder å inlägg🙂

    • Ja, vi äter tomater i ”parti-och-minut” här. Har även tänkt konservera några genom att dela dem, stoppa ner dem i en gladburk, och droppa över lite olivolja, och låta hela kalaset stå i ugnen på 130 grader tills det är klart…

  4. Hej Carina!Oh, så roligt att få komma in här och hälsa på.Måste ju bara få berömma ditt växthus och allt som det ger. Verkligen fint!Tack för att du gjorde mig glad genom att komma in och hälsa på.Det verkar ju som att vi bor i samma landskap, stämmer det?Ja så var det ju sillatårtan som ser så god ut. Jag älskar sillatårta, så jag får nog snart försöka att göra en igen.Ha det nu jättebra!Kram!

  5. åt en dansk variant av sillatårta på midsommar (mina svärföräldrar är danska), mycket gott faktiskt. jag får för mig att du bor i NV skåne🙂 det gör jag också…

Kommentera

