Skyfri himmel!


Björn Eidsvåg har skrivit  och sjunger låten med samma titel som rubriken. Jag tycker att den är väldigt bra. Tog mej friheten att översätta till svenska. Den enda versionen jag fann, var med en ”idolartist”.

Nu har min norska väninna och hennes döttrar åkt hem. Snyft!

Det enda som hon önskade sej
var en solskensdag – molnfri himmel
en promblemfri stund i
goda vänners lag – nykter, men yr
yr av glädje – så glad för lite lugn
det är inte för mycket att önska sej det
men hon vet att det krävs något
nuförtiden är inte livet så

Det var inte så det skulle vara
det var inte så det skulle bli
hon drömde som liten
om en mycket bättre tid
hon drömde om det goda hon aldrig fick
allt skulle bli bra bara hon kom sej bort
det blev aldrig så
man blir sårad av för många svek

Det enda som… (refräng)

Dagen gör ont
och ljuset är ingen vän
det är tryggast i mörkret
med fönsterluckorna stängda
det är inte alltid allt är lika kul att se
det kan vara okej att slippa belysa det man håller på med
det var inte så det skulle vara
men mörkret har ett snålt begär
Det är jobbigt att ta tillbaka en barndom man har mist
för varje misslyckat försök, blir man bara mer övergiven

Det enda som… (refräng)

Allt gott till dej!

3 thoughts on “Skyfri himmel!

  1. Fint inlägg!Men jag fattade inte detta med Paul Pottts, eller rättare sagt så hittade jag inte det.Den där trädgårdsrundan hade jag inte så långt till, för det är vår egen, men det är min man som sköter den.Så roligt när du hälsar på.Förstår att du saknar dina gäster. Det brukar kännas så tomt när de far.Önskar dig en riktigt trevlig helg!Kram!

  2. Helt otroligt! Har du sett mina favoritartister? I Sverige är Björn helt okänd, fast han faktiskt sjungit in en låt med Lisa Nilsson. Jag har massor med skivor med honom. En av mina söner bodde på Stord i ett år, och köpte en skiva med honom som jag lyssnade på. När låten ”Jag ser” kom, bara rann tårarna på mig, har aldrig varit med om något liknande. Han är bara helt underbar! Vilka texter han har! Min dröm är att en gång få bevista en konsert med honom. Du som varit mycket i Norge kanske har gjort det? Kram!

Kommentera

