Ljusfesten

 
 

 
 

Vi hade ljusfest i Ängelholm i fredags kväll. Det är ett evenemang som jag ogärna missar! Det är trevligt, folkligt och det brukar avslutas med ett fantastiskt fyrverkeri!

I år var drakbåtstävlingen ett minne blott, men man satsade på carton cup, för företagen istället. I stort sett gick det ut på att bygga en farkost i kartong, som skulle paddlas i Rönne Å’s vatten, den som kom längst innan kartongen gav vika, vann.

Jag har några bilder från den illuminerade båtparaden, samt från fyrverkeriet, som VERKLIGEN var fantastiskt ståtligt i år!!! Tyärr gör bilderna inte verkligheten rättvisa, men det är SVÅRT att fotografera fyrverkerier med en vanlig digitalkamera.

Allt gott till dej!

6 thoughts on “Ljusfesten

  1. Sitt bloggvärde räknar man ut på http://bloggvarde.se/…Ja som sagt du har himla fina bilder! Du har säkert en bra digitalkamera också. Min egen brister i framförallt bilder med rörelse. Därför blir det rätt svårt att fotografera djur tex. Så…nästa investering får väl bli en bra kamera.

  2. Hrligt, där fick jag litet från Ljusfesten! Brukar också vara där, men i år blev det inte. Mannen är i Jämtland, och jag kände inte för att ge mig iväg ensam. Det är en himla kul fest, för den är så familjär, åtminstone den tid vi brukar vara kvar. Alltså t.o.m. fyrverkeriet. Det är alltid så storslaget tycker jag, är jämt förvånad över hur mycket man kostar på det. Båtparaden brukar också vara fin. Snygga bilder!

  3. jag brukar sjunga i St mikael gospel som går fackeltåg genom stan, men i år så jobbade jag borta så det gick inte. men jag ska vara med på den konsert som vi har på söndag nästa vecka i ängelholms kyrka🙂 heja på mig om du kommer dit🙂

Kommentera

