Kärlekslåt

Här kan du lyssna på John Denvers kärleksförklaring till Annie. Jag skulle nästan önska att maken kunde uttrycka sej så poetiskt när han säger att han älskar mej.

Jag saknar honom, han är iväg i helgen, och jag är följdaktligen gräsänka. Har planerat att äta något gott som han inte gillar, men jag vet inte vad än. Och jag ska snart ut och softa i hängmattan med Maria Kuchens bok Harhjärta.

Jag ”tjuvlyssnade” till några vänner till mina söner igår, en sa vilken schysst mamma du har”- det gjorde mitt hjärta varmt. Sonen höll med *ler*

Allt gott till dej!

5 thoughts on “Kärlekslåt

  1. när jag är ensam brukar jag också äta sådant som bara jag gillar… typ, lever.jag kan avslöja att det i neon som du gissade på, är absolut vodkas prydnad på ”höglagret” nere i hamnen. Prydnaden är rejält stor, jag fattade inte vad det var innan en av mina söner sa ”men, ser du inte att det är absolut vodka flaskan”

  2. Hej på dig..Låter lite härligt att vara själv och ligga och läa i hängmattan…njuuut…;-))Ja visst är det härligt när barnen och deras vänner tycker att man är toppen…det är nästan den bästa och härligaste komplimangen man kan få…för barnen är ju det vackraste och dyraste vi har…Var rädd om dig och ha en skön helg(skriver du ingen poesi alls längre förresten)KramarEmma

  3. Kul att höra sådant av barnens kompisar. Kan man få en bättre komplimang?.Svar: Tack jag återkommer gärna. Zimbabwe ser jag fram emot. Det törs jag nog säga redan nu att jag kommer tycka om. Du berättar så bra också.Du är välkommen tillbaka.Må så gott

  4. Va mysigt när ungarnas vänner tycker om en.Jag blir snart gräsänka igen. Först var han borta 7 veckor och snart far han igen =0(Sketajobbigt!Kram

  5. Det är en riktigt vacker ballad, detta, en klassiker. Jag är också gräsänka med jämna mellanrum, vi har haft det så många år nu. När man vet att det är för en begränsad period tycker jag det är okej. Matlagandet blir mycket enklare, jag kan laga en stor sats och äta flera dagar. Förstår att du kände dig stolt över berömmet. Du fick det säkert inte utan anledning!

Kommentera

