Cello och pianokoncert


Såg en artikel i tidningen, om att det skulle vara koncert i kyrkan, En doft av Paris. Det var Marit Sjödin på cello och Beniko Nakajima på piano som spelade. Eftersom jag är oerhört förtjust i cello, gick jag dit.

Koncerten var underbar! Båda spelade med mycket känsla,  så jag fick gåshud, och de förde sej mycket vackert och elegant när de spelade, vilket ytterligare förhöjde koncerten. De spelade musikstycken från slutet av 1800-talet början av 1900-talet, av bl a C Debussy och M Ravel.

Jag träffade en gammal dam, som jag gillar på koncerten, och följde henne hem. Hennes mamma var kusin med min farmor, lite kul, tycker jag.

När jag kom hem gjorde jag och äldste sonen lite kvällsmat tillsammans. Han satt och läste i tidningen under kontaktannonser, medan jag hällde upp te. ”Jag är en thailändsk kvinna 50 år som vill träffa en snäll svensk man 45-60 år. Har inga barn. Intresse är matlagning” . Vet du vad sonen säger??? ”-Om hon hade skrivit att hon även var intresserad av städning, skulle t o m jag svarat” *skrattar* Jag gillar att han har humor!

Allt gott till dej!

4 thoughts on “Cello och pianokoncert

  1. God musik är balsam för själen! Kan göra en rofylld och lugn, eller uppiggad och ”hög”. Tur vi har hörsel och får njuta!Jag lade också märke till den där annonsen av någon anledning. Hon får nog massor av svar!Ha det fint, du med!

  2. Din son ville nog bara ha ett hembiträde ;)jag gillar också cello,Min paus handlar om att jag har så mycket uppbokat att jag inte hinner med allt. har flera babytäcken som måste vara klara snart, jag har inte ens börjat än. Jag kommer att kika in och läsa emellanåt, men inte för långa stunder i taget.ha det gott

Kommentera

