Fjeld

Balsfjord
Det finns en svensk-norsk grupp som heter Fjeld. Vad jag vet, har de inte varit aktiva på många år, vilket jag personligen tycker är synd. Jag köpte deras enda skiva, p g a skivomslaget, gruppens namn och titeln på CD’n Coming home. Blir du nyfiken och vill lyssna på Mother of devotion eller The emigrants från 1998 som jag hittade på Youtube, tycker jag att du ska klicka på titlarna! Jag vet att sångerskan heter Ellinor Franzén och hon har bl a sjungit i melodifestivalen 1996 med Finns här för dig och 2001 med Om du stannar här,

Bilden är tagen av nere i ”fjära”, i mitt älskade Tennes, Balsfjord

Allt gott till dej!

2 thoughts on “Fjeld

Kommentera

