To små planeter

Jag lyssnar ganska mycket på Björn Eidsvåg, och jag översätter hans texter när jag har lust. Han skriver ju ofta saker med en mening. Här kommer:

To små planeter: Björn Eidsvåg  

 

Jag sa god dag! Du hörde godkväll.

Jag sa inte kom, du kom i alla fall.

Aha, jag sa kära, du hörde vän!

Jag sa stanna, men du gick igen. 

 

Två små planeter i vars ett universum.

I ljusår, och inte meter, mäts avstånden tvärs över.

Ändå så nära, och lite glad,. Kanske avstånd är bra? 

 

Du sa visst ja, jag hörde nej.

Du sa absolut inte! Jag hörde okej!

Du sa käre, jag hörde slusk.

Du sa mys, jag hörde helgstädning. 

 

Två små planeter i vars ett universum.

I ljusår, och inte meter, mäts avstånden på snedden.

Ändå så nära, och lite glad,. Kanske avstånd är bra?

 

Vill du höra något av Björn Eidsvåg rekommenderar jag Floden och Mysteriet dej.

Allt gott till dej!

3 thoughts on “To små planeter

  1. Den var bra. Och så sann.Det var ingen dålig fisk du fick upp heller. Hoppas också din lax smakade bra. Det gjorde den säkert. Du verkar duktig på detta med matlagning.Svar: Har aldrig tänkt så på hackspetten. Men jag har ju foton där huvudet bara är en snurr när den hackar. Ushiamej.Här bor de i tallen utanför.Ha en fin kväll

Kommentera

