Blev nästan kär på Bosjökloster idag

Tänkte att det var lika bra att presentera föremålet för min kärlek direkt! Han är en Smålandsstövare med ”fel” färg, och vi har pussats, minsann (hoppas maken inte läser detta). Åh, är han inte bedårande söt! Jag blev så betagen, att jag glömde fråga namnet…(Nu fick jag namnet från ägaren, RAMBO heter han)

Dethär är ett TERRIER-RACE! På det som kallas övre terassen, springer glada pigga terriers efter ett skinn/mattes/husses rop! Det går undan, och är underhållande att titta på! Min Ella ställde upp en gång. Jag tycker att hon gjorde bra ifrån sej, men gick inte vidare, för hon blev ”bara” tvåa (av fyra) i sitt heat.

Här visar en man vad hans borderterrier gör till ”vardags”. Det är imponerande att hunden har full koncenration på fåren, och föraren istället för på publiken, som är där och nyfiket tittar! Jag tycker att de exeptionella hundar! Konferenciern, sa att de absolut borde få jobba med det som de är uppfödda till. Och ja, de hundarna är säkert helt i sitt esse då.

Trädgårdarna och omgivningarna invid Bosjökloster är imponerande! Vet ej vem som skulpterat, eller vad det föreställer, men, vackert är bronset mot den blå, blå himlen, och det röda flygplanet.

Mycket ”sommar-ännu-känsla” med blommande lavendel och fjärilar i solen!

Ett stilleben. Tänker på Karin Boye’s Visst gör det ont när knoppar brister…

Denna oerhört vackra ros, som påminer om en stor pion, doftar helt fantastiskt! Jag kommer att titta på bilden i vinter, och minnas doften, om och om igen!

Till slut, jag har tidigare nämnt att jag gravar lax, Jag tänker smaka den imorgon! Här ligger den, och ”gottar till sej” i dill, salt, socker, grov pepparmix och rivet limeskal. Vätskan, kommer från fisken! Samma fisk som jag visade häromdagen. Spännande det ska bli att smaka!

Allt gott till dej!

3 thoughts on “Blev nästan kär på Bosjökloster idag

  1. Hej Carina!Tack för att du satt in fotot på din blogg.Ville bara berätta för dig att din kärlek heter Rambo🙂 MHV Rambos Matte

  2. Förstår att du blev kär. Himmel så söt. Och fina bilder som vanligt hos dig. Helt underbara. Fisken ser god ut.Svar: Jag har avisntallerat och installerat igen. Nej det tas inte som virus hos mig. First class har jag aldrig hört talas om. Men hotmail har jag också fast separat.Men killen på Microsoft visste det var deras som var fel men som sagt inte den summan.Hoppas du får en fin söndag, själv kommer jag ju inte förrän på kvällen.

Kommentera

