Vaddå ålder?!

Min bloggkompis Sweet Annie skrev om ålder, och frågade hur gammal jag (läsaren)kände mej som. Jag kom att tänka på denhär anekdoten om min morfar.  Han fällde en så skön kommentar. Han var 87 år, och jag var på besök hos honom. -Vart ska du? frågade jag  –Till ålderdomshemmet för att sjunga för de gamla! (underförstått att HAN inte var gammal vid 87…) Visst är det helskönt!

Tidigare, när någon frågade hur gammal jag var, svarade jag alltid ”25 och några månader”. När antalet översteg 100 gav jag upp, och slutade med mitt ”standardsvar”.

Allt gott till dej!

*Viskar* (PS. På onsdag och en vecka framöver, kommer jag inte att blogga, utan befinna mej på en varm plats vid medelhavet tillsammans med maken DS.)

 

6 thoughts on “Vaddå ålder?!

  1. Något av det bästa med bloggandet är att åldern blir utan betydelse. Man möts själ till själ utan förutfattade meningar om hur man ska vara för att man är x antal år. Din morfar måste varit en skön man, en glädjespridare!Önskar dig en riktigt ljuvlig semester med lagom varmt väder och många fina upplevelser! Kram!

  2. hahahanej man blir aldrig äldre än man känner sig…Just nu är jag inte äldre än 29…Men den dagen jag passerar 40 (om typ drygt 3 år) så kommer jag aldrig sluta fylla 40!vad avundsjuk jag blir på din resa.Hoppas ni får det underbart härligtkram

Kommentera

