En liten olycka händer så lätt…

Min flitige make, håller på att ordna i badrummet, efter en fuktskada. Han hyrde en maskin, för att billa upp ett rör i golvet. Han valde den stora manliga maskinen. *fnissar*

Nåväl, jag hör ju hur illa det låter när maskinen är igång, och tar därför min tillflykt till källaren. När jag kommer upp, ser jag hur två små bitar av taket, lossnar och ramlar ner. Då får jag en väldig fart, och springer upp till övan-våningen, för att stoppa maken.

Jag bankar på dörren, för att få hans uppmärksamhet, så han ska stänga av ”oljudet”. Men försent. Han är redan genom golvet, d v s taket… Nåväl, ingen idé att gråta, det är redan gjort. Nu får han laga det med.

Allt gott till dej!

10 thoughts on “En liten olycka händer så lätt…

  1. Oj då? Så kan det gå ibland när mannen är ”extra händig”.Men han blev nog inte så glad, kan jag tänka, stackarn.Han får väl ha en extra liten kram, så fixar han det säkert.Tack för besöket som alltid gör mig glad.Kram!

  2. Ja, har man inte jobb så skaffar man sig. Tycker synd om mannen, men att han inte hann märka det? Han stod nog och drömde om dig ska du se.Tack för din kommentar.Må så gott

Kommentera

